Останніми роками китайська компанія XCMG посилила свій вплив у гірничодобувній галузі за межами внутрішнього ринку, зокрема завдяки знаменній угоді 2021 року з Vale, в рамках якої вже було представлено широкофюзеляжну електричну вантажівку з акумуляторною батареєю, 72-тонну XDR80TE, яка проходить випробування на залізорудних копальнях Vale Agua Limpa в Мінасе. Gerais, Бразилія та нікелеві підприємства Sorowako в Індонезії.

Компанія також експортувала великий парк гірничодобувних машин, включно з вантажівками та екскаваторами більшого класу, на мідний рудник EcoaCorriente Mirador в Еквадорі та клієнтам у Монголії, а також сотні широкофюзеляжних вантажівок меншого класу численним клієнтам у Бразилії, Індонезії та інших країнах. У компанії також хороші відносини з Rio Tinto, і вона поставила кілька грейдерів на свої залізорудні копальні в Пілбарі.

Нарешті, компанія має значний досвід автономної роботи, працюючи з провідними китайськими технологічними партнерами в галузі автономного флоту, такими як WAYTOUS на мідно-молібденовому заводі Wushan і TAGE Driver на руднику Shengli No.1. Компанія Jiangxi Copper однією з перших застосувала екскаватор з дистанційним керуванням - інтелектуальний гідравлічний екскаватор XE950DA класу 93 тонни з використанням технології BuilderX.

XCMG заявляє, що тепер вона виводить цю платформу вантажівки на новий рівень з новим концептом безкабельної, автономної та електричної вантажівки, яку вона називає XDR80TE-AT. Він описує нову вантажівку як "дійсно практичну автономну вантажівку", яка є "інтелектуальною, безпечною, ефективною та екологічною".

У ньому йдеться про те, що він підтримує два режими роботи - дистанційне керування, за якого інформація, зібрана візуальними, шумовими та іншими датчиками, передається на віддалену станцію оператора, створюючи захопливий досвід водія. При перемиканні в автономний режим ШІ повністю бере на себе керування транспортним засобом.

Вантажівка також повністю електрична з акумулятором на 500 кВт/год. На додаток до фіксованої швидкої зарядки, XCMG заявляє, що заміну батареї можна проводити на спеціальній електростанції, при цьому заміна виконується за шість хвилин або менше.

У XCMG кажуть, що виробничий план шахти диктує пункт призначення вантажівки, і вона автоматично виконує автономне планування маршруту. Кілька високоточних датчиків, включно з LiDAR, постійно сканують околиці вантажівки і одночасно малюють віртуальну топографічну карту, а для реалізації оновлення загальної віртуальної карти шахти в режимі реального часу всі дані збираються в центральній базі даних. У разі зіткнення з перешкодою бортовий ШІ проведе оцінку безпеки й автоматично уникне її або змінить маршрут. Вантажівка оснащена кількома режимами зв'язку, причому найкращий із них обирають залежно від ситуації, що забезпечує постійне підключення вантажівки до мережі шахти.

Після досягнення навігаційної мети навантажувальне знаряддя, яке може бути як пілотованим, так і безпілотним, встановлює прямий зв'язок із вантажівкою і переходить у спільний режим. Відповідно до інструкцій навантажувального пристрою вантажівка автоматично створює шлях для паркування. Після завантаження самоскид повертається до навігації виробничим планом шахти. Управління кар'єрними самоскидами здійснюється через центр управління, персонал якого має доступ до повної інформації про роботу шахти через системне програмне забезпечення. Зведені екрани відображають хід роботи і допомагають моніторам розподіляти ресурси устаткування в міру необхідності.

Хоча все це може здатися дуже амбітним, багато хто з окремих елементів уже досягнуто в майнінгу, питання полягає в тому, щоб об'єднати все це у виробничому середовищі з усіма наслідками, що звідси випливають. У XCMG, безумовно, є фінансові ресурси, щоб це здійснити - ще невідомо, чи зможе вона домогтися успіху з цією новою концепцією в реальній шахті і в реальному гірничодобувному парку.